12/16/2016

Potrawka z boczniaka


Są takie dni , kiedy nie ma czasu ani siły na gotowanie. Jesteśmy zabiegani, …. i ostatnią rzeczą o jakiej myślimy jest stanie przy garach.  Zapasy gotowych dań z zamrażarki właśnie się skończyły..a jeść coś trzeba. I to ciepłego..co nas rozgrzeje w te zimne dni…
W tych okolicznościach przyrody, w akcie desperacji powstała potrawka z boczniaka.. w sumie tylko jego w lodówce miałam:)


Danie robi się błyskawicznie, dosłownie potrzeba nam tyle czasu , aby ugotować sobie jakiejś kaszy, lub ryż.  W trakcie gdy w garnku pyrka sobie wyżej wymieniona, my na patelni przygotowujemy potrawkę:)
Ponieważ niedomagam, moja potrawka to najprostsza wersja, ale możecie pokombinować z przyprawami.. zrobić ją po włosku albo orientalnie… jak wam w duszy zagra….
Mnie uszczęśliwił sam fakt,że mam na talerzu coś, co wcześniej nie było zamrożone, że bardzo miło grzeje mnie w brzuchu i że jest boczniak… odkryłam go w tamtym roku dopiero( wcześniej nam po drodze nie było) i średnio raz na dwa tygodnie wcinam danie z nim w roli głównej:) . Moje danie jest z dodatkiem pęczaku, ale myślę ,że jakiekolwiek inne ziarno będzie ok…

POTRAWKA Z  BOCZNIAKA
  • ok 0,5 kg boczniaka
  • 2 cebule
  • 2-3 ząbki czosnku
  • oliwa
  • puszka pomidorów w zalewie
  • sól, pieprz, słodka papryka, szczypta cynamonu ( lub inne ulubione przyprawy)
  • szczypta cukru
Cebulę, obieramy i kroimy w piórka, boczniaka w paseczki( ok 1cm szerokości). Na patelni rozgrzewamy oliwę, podsmażamy cebulę, gdy lekko się zrumieni, dodajemy boczniaka, podsmażamy cały czas mieszając..
Smażymy raczej na mocnym ogniu , aby grzyb się zrumienił, a nie puścił soki i dusił.. Gdy już jest zrumieniony..dodajemy posiekane pomidory i sos.. czosnek ,przyprawy…  dusimy chwilkę i gotowe!




1 komentarz:

  1. z pęczakiem to nawet kamienie bym pożarła :D ale ta potrawka wywołała u mnie ślinotok!

    OdpowiedzUsuń

Proszę w komentarzach nie dodawać linków, będą traktowane jako spam