11/10/2016

Hummus z Orzechów Włoskich i Dyni


Dzisiaj też dyniowy przepis, no prawie… bardziej orzechowy.. z delikatną nutą pomarańczy. Mocno jesienny, w smaku taki….. listopadowy !
Gdyby listopad miał smak.. to właśnie ten hummus  by mi się z nim kojarzył. A że za oknem jak w listopadzie...


Nie podaję na blogu przepisu na klasyczny hummus, bo jest ich w sieci od groma i każdy , według autora, jest tym najlepszym:) Ja swój robię z dużą , na prawdę dużą ilością tahiny. Ale nie o klasycznym miało być.
Zaczęłam eksperymentować z ta pastą/dipem, gdy do klasycznego dodałam pieczonego buraka.. i przepadłam. W smaku idealny dla mnie.. i tak za mną zaczęło chodzić coby tu jeszcze wykombinować. Przekopałam internet..z czym ewentualnie by można połączyć orzechy włoskie..i jest! nuta pomarańczy zaczerpnięta z sieci, dynia to moja interpretacja… można wykorzystać jako pastę na kanapki, jako dip do warzyw albo...  no właśnie.. jako farsz do pierożków!
Zapraszam, może ktoś się zakocha w tej mocno orzechowej paście…

 HUMMUS Z ORZECHÓW WŁOSKICH I DYNI
  • 1szkl ugotowanej ciecierzycy
  • 1szkl orzechów włoskich moczonych 24 h
  • 1szkl upieczonej dyni ( o suchym miąższu)
  • 1-2łs tahini
  •  otarta skórka i sok z 1 pomarańczy
  • 1-2 ząbki czosnku
  • sól pieprz oliwa do polania
  • opcjonalnie woda jeśli masa jest za gęsta
Wszystkie składniki zmiksować na gładką masę. Polać oliwą i podawać.




2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Jest pyszne, jesli oczywiście ktoś gustuje w takich smakach:) kiedyś na 2 dzień świat zrobiłam ravioli właśnie z tym nadzieniem. goście mówili ,że dobre.. choć może byli tylko dyplomatycznie mili hahah kto to wie:)

      Usuń

Proszę w komentarzach nie dodawać linków, będą traktowane jako spam