9/13/2016

Konfitura z Czerwonej Cebuli

Przepis ten pochodzi z jakiegoś archiwalnego numeru czasopisma Elle, który namiętnie kupowałam jako nastolatka..  Wtedy jeszcze jako mięsożerca dodawałam konfiturę jako dodatek do mięs. Teraz szamam na kanapkach, dodaję wszędzie tam gdzie akurat mam ochotę. Gdy ostatnio zrobiłam starsza córka podjadała ot tak sote.. bo taka cebulka jest super! Robi się szybko i można przechowywać w lodówce zamknięte w słoiczku.. warto mieć mały zapasik:) Można ją przygotować z różnymi dodatkami.. np przyprawami korzennymi, albo z winem lub mocniejszym alkoholem.. To zależy jaki efekt chcemy uzyskać. Podaję przepis na wersję podstawową, taką  która robię na co dzień.. z przyprawami korzennymi robię w zimie przed świętami, z odrobiną koniaku jest na prawdę wyśmienita.



KONFITURA Z CZERWONEJ CEBULI 
  • ok 0,5 kg czerwonej cebuli
  • oliwa z oliwek
  • krem balsamiczny
  • miód lub cukier trzcinowy
  • sól
Z tej ilości  cebuli wychodzi średni słoiczek konfitury . Nie podałam dokładnych proporcji, bo to robi się według własnego smaku. Jedni wolą bardziej słodko  inni bardziej wytrawnie..  To jeden z tych przepisów „na oko”…
Cebulę kroimy w piórka, nie muszą być cieniutkie.  wrzucamy na rozgrzaną patelnię z oliwą i szklimy, uważając,żeby cebulka się nie przypaliła. Na tym etapie cebula powinna stracić swój kolor…
Dosalamy i smażymy dalej.. po kilku minutach dodajemy miód/cukier , smażymy mieszając… gdy cebulka zacznie gęstnieć i ciemnieć dodajemy krem balsamiczny i ew przyprawy.. smażymy jeszcze  do czasu aż konfitura będzie ciemna i gęsta…




1 komentarz:

  1. Hmm...ciekawi mnie smak takiej konfitury...chyba muszę spróbować zrobić :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę w komentarzach nie dodawać linków, będą traktowane jako spam