4/21/2016

Burgery Jaglano Buraczane


Przyszła wiosna, zaczęłam akcję odchudzania mojej drugiej połówki. Ponieważ osobnik to bardzo mięsożerny , nie mogłam zacząć od zbyt dużego szoku.. na obiad zrobiłam więc kotlety..
Padło na burgery jaglane z burakami, które pokazała vegelicious. Przepis pochodzi z książki „Color me Vegan”.

Dlaczego właśnie te? Bo uwielbiam buraki i akurat kupiłam ostatnio kilka. Powiem tylko tak… te burgery na pewno będą często u mnie na stole. Są przepyszne. Można je zrobić z innymi warzywami, można zabrać je do pracy zamiast kanapki…  Są bardzo sycące  i odżywcze.


BURGERY JAGLANO BURACZANE
  • 2szkl startych surowych( lub upieczonych)  buraków ( najlepiej na papkę)
  • 1 1/2 szkl ugotowanej kaszy jaglanej
  • po 1/2szkl uprażonego słonecznika i sezamu
  • 1 czerwona drobno posiekana cebula
  • 1/4 szkl oliwy
  • 1/2szkl bułki tartej ( u mnie 1/3 kaszki kukurydzianej ,żeby było bezglutenowo)
  • 3łs mąki( ja dałam gryczaną,żeby kotlety były bezglutenowe)
  • 3łs posiekanej  natki pietruszki
  • 4 ząbki czosnku
  • 2-3łs sosu sojowego
  • 1/4łh cayenne
  • 1/2łh kuminu
  • 1/2łh kolendry mielonej
  • sól

 Wszystkie składniki dokładnie mieszamy w dużej misce. formujemy kotlety ( moje bardziej mielone przypominają :P) pieczemy 25 min w 200C. mniej więcej w połowie pieczenia odwracamy.
One nawet przypominają wyglądem krwista rasową wołowinę:)))




1 komentarz:

  1. Nigdy bym nie wpadła na to, żeby zrobić takie burgery. Dziękuję, wypróbuję na pewno w weekend ;)

    OdpowiedzUsuń

Proszę w komentarzach nie dodawać linków, będą traktowane jako spam