2/23/2016

Zupa kokosowa z batatami


Tę zupę dała mi do spróbowania moja sąsiadka. Z sąsiadką mamy małego bzika na punkcie warzyw  i podsuwamy sobie pomysły na dania. Przepis pochodzi z książeczki „szybko i smacznie” potrawy z warzyw.  Oczywiście przepis zmodyfikowany pod nasze kubki smakowe.. w oryginale nie ma ziemniaków a jest szpinak.. ja szpinaku nie dałam, za to wrzuciłam kilka ziemniaków na ząb…

To jedna z tych szybkich zup, które mają fantastyczny aromat zaraz po ugotowaniu.. połączenie mleka kokosowego , imbiru, limonki .. to mój ulubiony zestaw.. śmiało mogę powiedzieć, że zupy z dodatkiem tych trzech składników  to mój „number one” ostatnich miesięcy:) Jeśli więc lubicie takie trochę egzotyczne smaki, to zupa jest dla was.. Oczywiście ja już wypróbowałam wersję z dynią i też jest super!


ZUPA KOKOSOWA Z PATATAMI

  • 500g patatów ( ok 2 średnie sztuki) obranych i pokrojonych w kostkę
  • 500g ziemniaków obranych i pokrojonych w kostkę
  • 1 duża cebula, posiekana w kostkę
  • 2 wyciśnięte ząbki czosnku
  • 1łh startego świeżego! imbiru ( ja zawsze daje trochę więcej bo uwielbiam)
  • 1łs curry
  • 1/4łh chili ( może być w płatkach)
  • sok i otarta skórka z 1 limonki
  • ok 600ml bulionu warzywnego
  • puszka mleka kokosowego
  • 1-2łs oliwy
  • sól, pieprz
Cebulę podsmażamy na oliwie z czosnkiem , imbirem i curry (kilka minut, uważając by czosnek się nie przypalił) dodajemy ziemniaki i pataty.. podsmażamy jeszcze minutę.. zalewamy bulionem, sokiem z limonki..doprowadzamy do wrzenia, zmniejszamy ogień. Dodajemy chili, skórkę z limonki, i mleko kokosowe, gotujemy na wolnym ogniu aż ziemniaki będą miękkie. Miksujemy połowę..  można posypać jakąś zieleniną.. najlepsza byłaby świeża kolendra


SPODOBAŁ CI SIĘ TEN TEKST? PROSZĘ PODZIEL SIĘ Z INNYMI!!

2 komentarze:

  1. uwielbiam kokos :) więc na pewno się skuszę w najbliższym czasie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dodaję do zakładek i na pewno wykorzystam. Uwielbiam kokos i imbir, także na pewno będzie mi smakować ;)

    OdpowiedzUsuń

Proszę w komentarzach nie dodawać linków, będą traktowane jako spam