2/12/2016

Pasta z Bakłażana z Suszonymi Pomidorami i Kaparami


Ludzie dzielą się na tych, którzy kochają bakłażany i na tych , którzy kochają boczek… tak sobie pomyślałam pewnego dnia, gdy  podsunięto mi pod nos kawał boczku  zachwycając się, jaki piękny udało się kupić..  powąchaj.. jak pięknie pachnie! usłyszałam  …
Mając pod nosem śmierdzący kawał mięcha.. doszłam do tych egzystencjalnych wniosków hahaha.  Do mięsa nigdy miłością nie pałałam.. dlatego może nie potrafię delektować się ich aromatem .. dla mnie wszystkie smakują jak podeszwa.. i żeby nabrały jadalnego smaku, trzeba mocno je przyprawić..
I od razu nasuwa się pytanie.. czy więc smakuje mi mięso, czy tylko cała gama przypraw….

Co innego warzywa! każde z osobna ma swój indywidualny zapach i smak..  można je jeść bez przypraw , z ich niewielką ilością.. lub cała gamą… im dłużej jestem na wege i moje kubki smakowe coraz czystsze.. warzywa smakują mi w swojej podstawowej postaci.. z tego powodu mniej je przyprawiam..
Wracając  jednak do bakłażana.. Jem go na okrągło przez cały rok.. mam do niego słabość.. grillowanego, duszonego, smażonego.. jako dodatek i w roli głównej… zawsze choć jeden leży u mnie w lodówce.
Jeśli robię pastę, to zazwyczaj najprostszą, taką jak robiła moja ex teściowa, która wiele lat spędziła w Algierii. Pieczony bakłażan, drobniutko posiekany z dużą ilością czosnku, solą i najlepszą oliwą…
 Oczywiście wariacji na pastę z bakłażana jest setki.. z duża ilością natki, cytryną.. albo kolendrą..kminem .. są też wersje z orzechowa nutą, ajvarowe z pieczona papryką…… można szaleć do woli. Zaletą takiej pasty jest to,że po pierwsze może być dipem, po drugie ..wkładką na kanapkę.. ale także po trzecie .. gdy nie mamy pomysłu na obiad, wystarczy ugotować makaron/ryż .. i użyć jej jako „sosu”.. ja tak robię:)
 Tym razem pasta , która robiłam pierwszy raz..  z książeczki „szybkie i smaczne potrawy z warzyw”

PASTA Z BAKŁAŻANA Z SUSZONYMI POMIDORAMI I KAPARAMI
  • 1 duży  bakłażan( lub 2 małe)
  • 1 duża cebula
  • 2łs oliwy
  • 10 suszonych pomidorów z zalewy
  • 6 małych korniszonów
  • 3 ząbki czosnku
  • pęczek natki pietruszki
  • 2łs kaparów
  • tymianek
  • 1łs musztardy francuskiej
  • 1łs octu balsamicznego
  • sól, pieprz

Bakłażana możemy wcześniej upiec , ale nie jest to konieczne. ( jeśli pieczemy, to zdejmujemy skórkę i siekamy drobno) . Jeśli użyjemy surowego to kroimy w drobna kosteczkę razem ze skórką.
Cebulę kroimy w kostkę, szklimy na oliwie ok 5 min. dodajemy bakłażana.( surowego smażymy aż zmięknie) . Korniszony, kapary i pomidory kroimy w drobne kawałki , czosnek miażdżymy i dodajemy do bakłażanów. Doprawiamy dodajemy musztardę, ocet  i przyprawy.  Podsmażamy jeszcze kilka minut.  Zdejmujemy z ognia.  Dodajemy posiekana natkę pietruszki. wszystko miksujemy..ale nie na idealnie gładka masę.. po ostudzeniu przechowujemy do kilku dni w lodówce


1 komentarz:

  1. uwielbiam bakłażany, jak tylko znajdę to kupię i robię pastę z Twojego przepisu bo mi smaka zrobiłaś aż mnie skręca :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę w komentarzach nie dodawać linków, będą traktowane jako spam