2/02/2016

Koktajl Jaglany



 Terapii kolorem kolejny dzień. W końcu w ferie nie musimy się rano spieszyć i zamiast na nudno,  trochę poszaleć na śniadanie! Kasza jaglana wypiera  owsiankę. Nie całkowicie oczywiście,ale to miła odmiana dla jesienno zimowych porannych posiłków. W tamtym roku owsianka wychodziła mi uszami, w tym zastępuję ją jaglanką pod różnymi postaciami. Prócz puddingu, który polubiły moje dzieci, czy placuszków jaglanych, wprowadziłam koktajl . 

Jeżeli wieczorem ugotujemy kaszkę, to jest to sposób na ekspresowe sycące i bardzo zdrowe śniadanie. Można eksperymentować z ulubionymi owocami, u mnie zawsze jest banan, który z kaszą jaglaną ogrzeje, mleko roślinne, olej lniany( tak tak.. przemycam go właśnie w koktajlach), owoce które akurat mam na blacie i przyprawy.. Czasami więc jest to  poczciwa, swojska koktajlowa szarlotka z jabłkami i cynamonem, czasami gruszkowo orzechowy twist z kardamonem( gdy akurat mam mleko z orzechów laskowych), a czasami delektujemy się namiastką tropików. Tak jak dzisiaj! Królowało mleko migdałowe, mango i jagody goji z własnego ogródka…
Najfajniejsze w takim koktajlu jest to,że można go przygotować na milion sposobów, więc się nie znudzi.

 



KOKTAJL JAGLANY Z MANGO I GOJI

  • Pół szkl ugotowanej kaszy jaglanej
  • szklanka mleka roślinnego
  • 1 banan
  • 1 mango
  • 1łh oleju lnianego
  • garść suszonych jagód goji
  • szczypta  różowej soli

Kaszę jaglaną gotuję  dzień wcześniej  i zazwyczaj większa ilość.
Jeśli kaszę mam z lodówki, to podgrzewam mleko, aby było gorące, dodaję kaszkę i chwilkę trzymam na ogniu aby było lekko ciepłe..  chłodne koktajle to tylko w lecie!
Przekładam do blendera dodaję resztę składników i wszystko miksuję na gładki koktajl



4 komentarze:

  1. ale jazda, dzięki za pomysł na wspaniały koktajl! uwielbiam jaglaną :)

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie dzisiaj tez kasz jaglana tylko to bedą jabłka nadziewane kaszą i pieczone, dodam jeszcze czarne jagody

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uwielbiam pieczone jabłka, dostałam właśnie ślinotoku! z kasza jeszcze nie robiłam..czas to nadrobić. Dzięki za pomysł:)

      Usuń

Proszę w komentarzach nie dodawać linków, będą traktowane jako spam