1/27/2016

Zimowe Pieczone Warzywa


Chyba każdy kto jest na diecie roślinnej jada pieczone warzywa.. dla mnie było to odkrycie 3 lata temu, gdy kupiłam książkę Sophie Dahl.. wtedy jeszcze do sałatki dorzucałam pokrojoną fetę.. Dzisiaj skrapiam warzywa creme balsamico i  voila!


Pieczone warzywa mają działanie terapeutyczne, nasycone kolorem i aromatem poprawiają mi humor. I najtwardsi przeciwnicy warzyw po spróbowaniu.. chcą więcej…  Nagle burak jest pyszny i trwa bitwa o pietruszkę..
Można je jeść jako dodatek, dorzucić rukoli i fety.. … albo z pieczonymi ziemniakami i pieczonym czosnkiem… wtedy to kompletne danie.. moje ulubione.. nic mi  więcej nie trzeba.. biesiadnicy śmieją się , gdy z każdym kęsem wydaję z siebie odgłosy zadowolenia.. tłumacze wszystkim ,że to skumulowana w nich energia wprawia mnie w dobry nastrój..  tak z całą pewnością zimowe pieczone warzywa działają na mnie terapeutycznie:)
Są proste w przygotowaniu… nawet nie obieram ze skórek…



PIECZONE ZIMOWE WARZYWA
  • marchewka
  • pietruszka
  • buraki
  • cebula
  • ew ziemniaki
  • ząbki czosnku( luzem)
  • oliwa
  • tymianek
  • sól, pieprz
  •  krem balsamiczny
Warzywa szorujemy dokładnie. Odcinamy końcówki i kroimy : marchewkę i pietruszkę w talarki ok 5mm . Ziemniaki w ćwiartki, buraki w ósemki..cebulę w grube talarki.
Solimy, doprawiamy..polewamy oliwą i wykładamy na brytwanę.
Często układam warzywa kolorami , a jeśli mam dużo ludzi do wykarmienia, to ziemniaki szykuję oddzielnie na drugiej blaszce.. Jeśli są tylko domownicy( 3,5  brzucha), to wszystko mieści się na jednej. Na rodzinkę wystarczy nam po jednym sporym warzywie( no buraki daję dwa..bo kochają je wszyscy) i ok 5 ziemniaków. Jesli mamy gości..to nie żałuję warzyw.. ale i tak zawsze jest niedosyt:)
blachy wstawiamy na 35-45 min w 200C z termoobiegiem… powinny być miękkie, lekko zrumienione, ale nie przypalone..
Po wyjęciu polewam warzywa kremem balsamicznym, ew posypuję natką pietruszki i  świeżym tymiankiem…


8 komentarzy:

  1. pieczone buraki i ziemniaki jadłam, sa pyszne.Buraki mam ze swojej działki a na pieczone ziemniaki kupuję w znajomym sklepiku ,bardzo mi smakują ziemniaki o pieknej nazwie bellarosa są pyszne i mają lekko różową skórkę.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam jeszcze pietruszkę, tylko najlepsza jest mocno przypieczona, prawie chrupiąca ..

      Usuń
  2. Nie jestem na diecie roślinnej, ale pieczone warzywa bardzo lubię, do tych, które ty wymieniała, dorzucilabym jeszcze pieczarki, bataty no i dynie, ale ta ostatnia to chyba już nie teraz, mniam!!!
    Czym skrapiasz warzywa przed pieczeniem? Czy krem = ocet balsamiczny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bataty pieczemy oddzielnie jako frytki:) z sosem czosnkowym są nieziemskie!
      przed pieczeniem oliwa skrapiam, a krem to zagęszczony ocet, bardziej słodko kwaśny. w sklepach są o różnych smakach.

      Usuń
  3. Jestem właśnie na diecie i szukam nowych inspiracji. Dziękuje za idealny pomysł na przekąski ;-) jeszcze nie jadłam pieczonej pietruszki, czy buraków... Ziemniaki, marchewka owszem... Ale nie pomyślałam o innych warzywach.

    Super pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilka polecam gorąco, moi mięsożercy, którzy normalnie takich "niejadalnych" rzeczy nie tykają, o pieczoną pietruszkę się dosłownie biją widelcami- który szybciej haha

      Usuń
  4. Paczam na te warzywa, paczam i mam ochotę zjeść je wszystkie, takie są kolorowe! Co prawda marchewkę i pietruszkę lubię tylko w surowej formie ale ten burak mówi do mnie! Pokażę zdjęcie mężowi, może zaakceptuje obiad bez mięsa ;))) Dzięki wielkie za przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. korespondentko, ale moi jedzą to jako dodatek do kotleta jak najbardziej.. do tego sos czosnkowy pieczone ziemniaki i mają full obiad.. ja się ograniczam do warzyw i wszyscy szcześliwi:)

      Usuń

Proszę w komentarzach nie dodawać linków, będą traktowane jako spam