1/18/2016

Mały artysta czyli jak spędzić kreatywnie czas z dzieckiem #1

Witajcie w ten poniedziałkowy, mroźny dzień.
Siedzimy dzisiaj w domu z lekką gorączką  po weekendowym saneczkowym szaleństwie.
Pewnie jak w większości domów i u nas rozpoczął się okres uziemienia. Czyli kilka dni w szkole/przedszkolu i tydzień  w domu. Można zwariować!
Ostatnio średnia jednak spytała mnie czy mogłabym kupić to duże coś do malowania, co mi przypomniało o fantastycznym sposobie na zabicie nudy...

Średnia nie miała wielkiego pędu do prac plastycznych, a już wizja ubrudzenia rąk napawała ją odrazą. Z zaciekawieniem obserwowałam jak dzieci na zajęciach dla maluchów wpadały w amok twórczy i kończyły umorusane od stóp do głów farbami, gdy w tym czasie moja córka, jak mała dama siedziała z pędzelkiem w dłoni i ostrożnie malowała...
Aby zachęcić ją do brudzenia rąk, wpadłam na pomysł "malowania obrazu" . Niby nic specjalnego, wiele jej obrazków na szybko rysowanych kredkami wisiało w domu. Ale.. zadaniem było namalowanie PRAWDZIWEGO obrazu!
 Mała dostała zagruntowane podobrazie, farby ... i odrobinę zachęty! Nagrodą miało być powieszenie prawdziwego obrazu na ścianie:)

 Tutaj nadal nieśmiało, ostrożnie pędzelkiem...



Obraz od trzech lat wisi w naszej sypialni, często patrzymy z  A na niego i opowiadamy sobie co  tam widzimy. Młoda tam widzi psa, ja ludzi hahaha...

Drugim artystycznym wyzwaniem było "namalowanie" obrazu do salonu.. tutaj już do akcji zaprosiłam wszystkich członków rodziny, włącznie z tatusiem:) Miał opory, ale dał się przekonać. Na dużym płótnie 60x60, zostały uwiecznione na pamiątkę nasze dłonie!


I w tym przypadku często siedzimy i rozmawiamy o tym, co widzimy... mówię  Wam świetna zabawa!

Już wkrótce u nas zaczynają się ferie, a ja zaopatruję się w kilka podobrazi:) mam w domu mnóstwo pustych ścian! A jeszcze najmłodsza nie miała okazji wykazać się swoimi artystycznymi talentami:)







SPODOBAŁ CI SIĘ TEN TEKST? PROSZĘ PODZIEL SIĘ Z INNYMI!!

3 komentarze:

Proszę w komentarzach nie dodawać linków, będą traktowane jako spam