12/02/2015

Aksamitny krem pietruszkowo gruszkowy



Ten przepis wymyśliłam jakieś dwa lata temu. Panowała moda na pietruszkę, a ja przechodziłam fascynację połączenia imbiru i mleka kokosowego we wszelkich daniach..
Postanowiłam oswajać nowe smaki. Próbować rzeczy, których zazwyczaj nie ma w naszym menu. Kasza  jaglana podbiła już moje serce, polubiłam tofu, na pataty rzucają się wszyscy w domu:)


Tym razem życzliwszym okiem spojrzałam na pietruszkę.. a dokładnie na korzeń pietruszki..
Jak to wyglądało do tej pory… ? Zakupy: pełny koszyk, sporo warzyw..  i zawsze jedna jedyna bidula pietruszka.. bo cóż można z niej zrobić? no tylko wrzucić do wywaru na bulion. Człowiek jej nawet nie tyka po ugotowaniu.. nie jak kapustę , czy marchewkę, którą dzieciaki wyjadają z apetytem.. w zupie jarzynowej.. no dobra jest..ale nie za dużo.. bo ten jej wyrazisty smak bleeee..
Pomyślałam, czy to możliwe aby to jedno warzywo nie miało więcej zastosowań?  No niemożliwe! Zaczęłam wertować  więc książki kucharskie i  internet w poszukiwaniu inspiracji.. świat potraw pietruszkowych  nagle  się poszerzył o zupę krem z pietruszki. Cóż za oświecenie! Żaden z przepisów jednak jakoś do mnie nie przemówił do końca.. postanowiłam ( jak zwykle) pokombinować…

Wyszło ciekawe połączenie..  prawdziwe fusion.. bardzo swojskie ale … z resztą spróbujcie sami..
Wrzucam go teraz, bo sypnęło śniegiem i zrobiło się ślicznie przez chwilę. Bardzo nastrojowo, a ta zupa jest idealna na wystawny obiad świąteczny:) Już przetestowane.. pięknie wygląda w eleganckiej porcelanie:P



AKSAMITNY KREM PIETRUSZKOWO GRUSZKOWY
  • 1/2 kg korzenia pietruszki
  • 1/2 kg gruszek
  • 1/ 1,5l bulionu warzywnego ( może tez być drobiowy)
  • 1łs oleju kokosowego ( lub masła)
  • 1/2 szkl gęstego mleka kokosowego ( schłodzonego przez kilka godzin)
  • 1 cytryna
  • 1łs miodu
  • 1łs startego świeżego imbiru
  • sól, pieprz
Pietruszkę kroimy wzdłuż, zawijamy w folię i pieczemy ok 30 min w piekarniku 200C.
Gruszki obieramy, oczyszczamy z gniazd nasiennych i kroimy w kostkę.
W garnku rozpuszczamy miód i olej kokosowy  (na małym ogniu) . Dodajemy starty imbir i startą skórkę z 1/2 cytryny. Dorzucamy gruszki i dusimy pod przykryciem, aż gruszki zmiękną..

Pietruszki obieramy ze skórki, kroimy w kostkę i dodajemy do gruszek. Zalewamy bulionem i zagotowujemy. Dodajemy sok z  1/2 cytryny ( lub całej jeśli wolimy). Dosalamy jeśli to konieczne. Miksujemy na gładki krem.
Otwieramy delikatnie puszkę z mlekiem kokosowym i zdejmujemy gęstą górną warstwę. ( dobre mleko kokosowe bez zagęszczaczy rozwarstwia się, na wodę kokosową i  gęstą śmietankę). Ubijamy kokosową  śmietankę mikserem.  Delikatnie łączymy z kremem z pietruszkowo gruszkowym.
Podajemy zupę posypana odrobina pieprzu i startej skórki z  reszty cytryny.

 





SPODOBAŁ CI SIĘ TEN TEKST? PROSZĘ PODZIEL SIĘ Z INNYMI!!

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Proszę w komentarzach nie dodawać linków, będą traktowane jako spam