2/06/2014

szydełkowe kosze ze sznurka


Ponieważ zabrakło mi wełny do kolejnej poduchy na drutach.., a dostawa ma być dopiero za 2 tygodnie, postanowiłam machnąć na szybko coś na szydełku. Warunki miałam idealne, bo córka mnie zaraziła i ostatni tydzień spędziłam chorując w łóżku... wystarczyło trochę sznura( resztki po moich dywanach) i powstały dwa duże kosze.. jeden na moje wełny...

a drugi....



nie nie na córkę:) .. ale na jej skarby.
Kosze są spore ( ok 40 cm średnicy) sztywne i spokojnie można je prać w pralce.. dzierga się je wieczór lub dwa...
z pewnością powstanie ich więcej, bo druga córa też sobie zamówiła.. a mała chce jeszcze lużowy..a i ja z chęcią dla siebie jeszcze jeden wydziergam..




30 komentarzy:

  1. Piękne te kosze. A podasz jakiś namiar na te sznurki, bo chętnie bym sobie też takie zrobiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ależ oczywiście, ja się zaopatruję w sklepie polimex.net
      pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Dzięki. Trochę słabe opisy mają w tym sklepie :( Czy możesz dokładnie podpowiedzieć, który to jest rodzaj sznurka bawełnianego, bo mają tam kilka i zupełnie nie wiem, czym one się od siebie różnią. Dzięki wielkie!

      Usuń
    3. To fakt, sklep maja z poprzedniej epoki....ja uzywam tego 5mm z rdzeniem:
      http://www.polimex.net/sklep/index.php?page=Product&id=676&sid=68
      innych nie próbowałam

      Usuń
    4. Dzięki, a jeszcze w kwestii ilościowej, żeby nie zamówić za mało :) Ile mniej więcej schodzi na taki duży kosz? Dzięki serdeczne :)

      Usuń
    5. hmm w sumie to nie wiem bo mialam zwinięte i połączone sznury( resztki) ale tak ok 5 motków po 50 m.. .. bede dokladnie wiedzieć w przyszlym tygodniu, bo sobie zamówiłam nowe sznury i będę robić opis krok po kroku na dziergalnię :)

      Usuń
    6. O, świetnie! Wielkie dzięki :)

      Usuń
    7. Do mnie już sznurki dotarły! Z niecierpliwością czekam na opis wykanania :D

      Usuń
  2. świetne kosze ! sama planuję zrobić coś takiego do łazienki na brudne ubrania, tylko nie mogę odpowiedniej włoczki/ sznurka znależć, a zpagetti mi nie pasuje :/ czy możesz dokładniej powiedzieć jaki sznurek kupowałaś ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie ten:
      http://www.polimex.net/sklep/index.php?page=Product&id=676&sid=68
      zpagetti jest za miękkie na kosze, zwłaszcza takie duże

      Usuń
    2. właśnie o tą sztywność najbardziej mi chodzi, dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń
  3. tez by mi sie taki przydal, ale az tak zaawansowana w szydelku nie jestem, slupki, polslupki tak, ale ten kant denka I raczki to juz wyzsza matematyka dla mnie, pozdrawiam goraco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. artedeco to jest proste jak barszcz,pokaże jak zrobić w dziergalni w przyszłym tygodniu jak mi sznury przyjdą pocztą

      Usuń
  4. Wyglądają świetnie, bardzo pomysłowe:)

    OdpowiedzUsuń
  5. I poczekam na tutek, z chęcią tez taki sobie udziergam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super kosze! Ja dopiero jestem na początku drogi z szydełkiem, ale własnie myslałam o koszu zrobionym z spagetti z odzysku (z T-shirtów). Dziewczyny w komentarzach wyżej piszą że spagetti jest za miekkie .... hmmm, Czekam na kurs :) Jak mi nie wyjdzie to zrobię według Twoich wskazówek ze sznurka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z zpagetti mozna robić małe koszyczki przy takich xxl ( ok 40 cm średnicy) będzie zbyt miękki.I nie przeszkadza to ,gdy np chcesz kosz na ramię,ale jeśli ma stać stabilnie,to lepiej użyć sznura..on ma rdzeń syntetyczny w srodku i jest grubszy po prostu:)

      Usuń
  7. Lorka,kosze świetne , bardzo mi się podobają.To jest coś,co bardzo by mi się przydało :-) Czekam więc na opis na Dziergalni :-) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  8. śliczne, mam pytanie jakiego szydełka użyłaś? jestem pod wrażeniem efektu, super ujęte kolory, wyrazisty splot, extra!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu szydełko 6mm, aby właśnie splot był ścisły,wtedy kosz jest dość sztywny,żeby sobie stać:)

      Usuń
  9. Chętnie oglądamy Twoje inspiracje, genialne pomysły. Zapraszamy również do nas! Też ostatnio tworzymy koszyki:)
    www.diabel-tkwi-w-szczegolach.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! bardzo budujące.. i dzięki za zaproszenie na pewno zajrzę:)

      Usuń
  10. witam , mam pytanko. jak polaczyc ze soba sznurki - dwa kolory , tak samo jak z welna? zeby bylo ladne polaczenie. gdzies widzialam, ze ktos zszywal razem ze soba sznurki.bede wdzieczna za porade. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.dziergalnia.pl/2014/02/jak-zszyc-baweniany-sznurek-z-rdzeniem.html

      Usuń

Proszę w komentarzach nie dodawać linków, będą traktowane jako spam