2/10/2014

Poduszka na drutach (kolejna) plus schemat




Weekendowa poducha powstała ze starego szala . Szal z wełny akrylowej, więc nie za bardzo w nim chodziłam ( nie lubię "plastiku")kupionej z 10 lat temu jeszcze w poprzednim krakowskim życiu..
Ponieważ dalej czekam na sznurek i na bawełnę,żeby skończyć inne rzeczy..tak sobie machnęłam z nudów. Machnęłam to dobre określenie, bo z tak grubej przędzy robi się błyskawicznie. Bardzo spodobał mi się ten ścieg i po skończeniu roboty doszłam do wniosku,że byłby z niego też świetny mięsisty komin na szyję:)







aa no i najważniejsze... bo wiadomo ,że szewc bez butów chodzi.. a poprzednie 4 poduchy były dla znajomych:), ta w końcu jest dla mnie!!!( znacie to?)no i idealna jest na taki deszczowy dzień jak dzisiaj...




Guziki kupiłam oczywiście na allegro u "drewnianego guzika", uwielbiam ich guziczki i guziole:), te mają aż 5 cm średnicy .. druty nr 3,5

i oczywiście, gdybyście miały ochotę popełnić coś tym ściegiem...





schemat dla was:)


Robi się go prościutko nawet dla takich początkujących jak ja:


pozdrawiam



10 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie wygląda taka poducha. Świetny ścieg. Pozwoliłam sobie zachować do wykorzystania. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję:) myslę,że ten ścieg można wykorzystać do bardzo wielu rzeczy, zastanawiam się nad narzuta na łózko np..

      Usuń
    2. O tak, narzuta to świetny pomysł. :)

      Usuń
  2. Mam takie pytanko, bo ślicznie wyglądają te podusie i od jakiegoś czasu przymierzam się do zrobienia jakiś poszewek, ale zastanawiam się czy robisz do tego jakąś podszewkę? Wydaje mi się, że poduszki w środku troszkę się mogą kurzyć bardziej niż w przypadku klasycznych poszewek z materiału.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie daję żadnych podszewek, po prostu regularnie piore wszystkie poduszki w domu:)

      Usuń
  3. Możesz zdradzić jak nazywa się ten ścieg? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie mam pojęcia, pochodzi z japońskiej książki a tam nie ma nazw, tylko zdjęcie i diagram..( diagram z resztą wycięty częsciowo z większego schematu z warkoczami:)

      Usuń
    2. znalazłam w sieci i chyba to ten "dziurawiec" :)
      http://www.knitting-bee.com/knitting-pattern-treasury/lace-stitches/st-johns-wort-knitting-stitch-pattern

      Usuń
  4. Świetna poducha! Odgapię pomysł, jeśli można... bo szukam rozwiązania dla zalegających motków "Czterdziestek" w różnych odcieniach. Moje koty będą wniebowzięte :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę w komentarzach nie dodawać linków, będą traktowane jako spam