3/01/2012

Złośliwy pan czyli moj szydełkowy dywan

 Ogłaszam wszem i wobec ,że skończyłam to ustrojstwo!.. Nie, żeby dywan się długo robiło..w sumie roboty wyszło na ponad tydzień, ale... 
No właśnie to małe ale!
Kilka moich spostrzeżeń,dla wszystkich, którzy chcieliby się zmierzyć z dzierganiem szydełkowego dywanu:
szydełko rozmiar większy niż średnica sznura maks 2 mm . czyli jeśli sznurek ma 0,5-0,6mm to szydełkujemy 8.
oczka nie mogą być zbyt luźne, bo wyjdzie nam "szmatka", a ma być dywan.
 to samo dotyczy wzoru..
im więcej ażurów "łańcuszkowych" tym większy flak..a nie o to nam chodzi.. bo oprócz ozdoby, dywan musi też być funkcjonalny i nie możemy się na nim zabić prawda? i o ile ażurową serwetę usztywniamy, to z dywanem tego nie zrobimy..
co do schematów.. mogą nam służyć jedynie za inspiracje..bo w trakcie roboty może się okazać,że robiąc dokładnie według wzoru wychodzi nam FALBANA w którymś rzędzie..a przecież dywan musi być płaski:)..
Ja zaczęłam zabawę od wzoru kwiatowego bardzo ażurowego hehe.. po czym co zrobiłam 2-3 rzędy to musiałam pruć.. zmniejszałam liczbę oczek łańcuszka, znowu robiłam.. dywan rósł, po czym znowu prułam..
Przyznam,że baaardzo zniechęcające.. ostatni raz sprułam praktycznie gotowy dywan, dochodząc do wniosku ,że to se ne da.. i trzeba wymyślić inny schemat:)
I tak o to powstał mój szydełkowy dywan. Jestem w nim absolutnie zakochana.. Ale żeby nie było zbyt pięknie, to jeszcze na sam koniec dywan utarł mi nosa..
Chciałam skończyć wczoraj, robię ostatni rząd.. godzina 1 w nocy.. jestem prawie na finiszu , a tu bach! koniec sznurka! do zrobienia tylko OSTATNIE OCZKO.. miałam jeszcze ostatni motek, ale trzeba było sznurek doszyć, co już na tą godzinę mi się nie uśmiechało.. więc dywan został ukończony dopiero dzisiaj rano..ale wojnę i tak wygrałam JA:)
Dywan jest duży ok 155cm średnicy, mięsisty( dzięki wzorowi).. i trudno go sfotografować( taka złośliwa bestia:) kolor oczywiście przekłamany na zdjęciu..w  realu jest jasno szaro gołębi



Oczywiście muszę go jeszcze trochę zblokować, coby był ładny równiutki:)



57 komentarzy:

  1. Piekny:) moze kiedys wezme sie za zrobienie takiego dywaniku:) moze jak bedzie juz lazienka to sie skusze na taki..;)

    OdpowiedzUsuń
  2. NIe wazne czy kolor przeklamany czy nie, na zdjeciu widac, ze dywan jest C U D N Y!!! Jednyny w swoim rodzaju! Gratuluje!

    P.S. Wylacz prosze ta weryfikacje slowna bo komentowania sie odechciewa! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. SZACUN!!!! Wygląda ob-łęd-nie! Miszczówo szydedłkowa :)))))

    PS. nie umiem u Ciebie opublikować komentarza z Wordpressa, muszę przelogowywać się na Google, błeee :/

    OdpowiedzUsuń
  4. matulu dlaczego ja nie mam takich zdolności? no? świetny jest , bardzo mi się , bardzo bardzo podoba. zazdroszcze ;P

    OdpowiedzUsuń
  5. Lorka dywanik cudowny,mam tez ochotę na mały dywanik, ale chce zrobić ze starych podkoszulek .
    Na razie kompletuje szare koszulki.
    Powiedz z jakie sznurka robiłaś dywanik, może prościej będzie zrobić ze sznurka??

    OdpowiedzUsuń
  6. podziwiam!!!! Dywan jest przebosssski! Dziękuję za wszystkie wskazówki, jak już dojdzie mój sznurek to będę walczyć :D

    OdpowiedzUsuń
  7. oż kurcze nie wiedziałąm,że mam włączoną weryfikacje! już wyłączyłam:)
    Jaga mi osobiście efekt szydełkowania z podkoszulków się nie podoba, dlatego użyłam bawełnianego sznurka . sznurek z rdzeniem ok 0,5 cm srednica, kupilam u producenta.. na ten dywan poszlo ponad 19 motków 50 m

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie sie tez z podkoszulkow nie podoba. Sama kupilam taki uz pociety i trzy razy sie juz do tego zabieralam, ale za kazdym razem efekt mnie rozczarowal. Kolory kupilam takie jak lubie, wiec to nie o kolor chodzi.

      Usuń
  8. Przecudny. Zazdroszczę Ci go. Ja sama sobie nigdy nie zrobię, a i nikt raczej mi nie zrobi. Ale jak będę mieć kiedyś swój dom - to taki zdobędę. Nawet gdybym miała ci go ukraść :P

    OdpowiedzUsuń
  9. oooożesz!!! ekstra Ci wyszedł!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Lorka,szacun dla Ciebie,dywan bosssssski!
    Bardzo mi się podoba-wzór świetny i gratuluję cierpliwości (mam na myśli Twoje prucia hehe)
    Pozdrawiam Cię serdecznie,Maja

    OdpowiedzUsuń
  11. ojej... podziwiam... wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O kurcze genialny! Normalnie szczękę zbieram z podłogi :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Absolutnie fantastyczny !!!
    No i chyba zapisałaś schemat co by drugiego tak nie pruć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oczywiscie,ze zapisalam.. :)

      Usuń
    2. Lorkaaa możesz podac schemat oczek
      na maila langrafia1@gmail.com?moja mama robila takie ale nie azurowe z pocietych w paski ubran i szmatek, ale ten azurowy mi sie bardziej podoba pozdrawiam kasia

      Usuń
    3. Witaj
      wzór jest dostępny tutaj:
      http://www.etsy.com/shop/dziergalnia

      Usuń
  14. Świetny! I niepowtarzalny, to pewne. Podziwiam tak bardzo, że aż nie wiem, co napisać.
    Pozdrawiam również :)
    e_a

    PS Ale ten sznurek to chyba taki bawełniany, mam rację? Bo ze sztucznych włókien to chyba by baaardzo źle się robiło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak , bawełniany..ale mam ochotę spróbować coś innego.. boję się o trwałość takiego sznurka

      Usuń
  15. Dziękuję Wam wszystkim za takie pochwały i komplementy:) serce rośnie..zwłaszcza po takich przygodach i chwilach załamania hahahha

    OdpowiedzUsuń
  16. A niechcieee! Ale czad! Strrrasznie mi się podoba Twój dywan (!!!) ...jeśli coś może się strrrasznie podobać ;) Marzę od dawna o zrobieniu dywanu. Co prawda nie myślałam o szydełkowym tylko... no właśnie, nawet nie wiem za bardzo jak on miałby być zrobiony, ale mam go przed oczami. Widziałam, wieki temu w jakimiś numerze BURDY. Były na nim wielbłądy... karawana... rozmarzyłam się :)
    Kiedyś taki zrobię! Tak! Zrobię :)
    Gratuluję pomysłu i wykonania. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. obłędnie piękny!!! i wzór, i kolor!!! i jeszcze te prucia - podziwiam twoją wytrwałość!!!

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudny jest! Tak już chyba z tworami rąk własnych jest, że im więcej krwi napsują tym bardziej się człowiek w nich zakochuje;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dywan jest rewelacyjny. To dzieło sztuki. Klękam przed Tobą niestety jeszcze na gołej podłodze, ale może dzięki Tobie, kto wie :) moja podłoga dostanie nowe ubranie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Trzeba powiedzieć, że zrobiłaś kawał dobrej roboty!!! Super dywanik :)

    OdpowiedzUsuń
  21. uhuhu, pierwszy raz jestem na Twoim blogu i już się zakochałam! dywan jest cudowny, po prostu cudowny!
    i ten kolor.. (uwielbiam szarości) zostanę na dłużej, poobserwuję sobie.
    ja również dołączyłam do blogowego świata..
    http://home-znaczy-dom.blogspot.com/ nieśmiało zapraszam do siebie..

    ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Lorko, pilnuj go dobrze, bo jak nic go podprowadzę:))
    Udanego weekendu:)))

    OdpowiedzUsuń
  23. Fantastyczny dywanik :) Podziwiam wytrwałość i zapał :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Przyłączę się do tych zasłużonych pochwał. Fantastyczny!
    Praktyczne rady: super. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Wspaniały w swej wspaniałości :) gratulacje.

    OdpowiedzUsuń
  26. Rewelacyjny! Piękne rzeczy tu pokazujesz i prześliczne fotografie :) Będę zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
  27. Jest super. Może zrobię podobny z pociętych koszulek. Dzięki za ispirację.

    OdpowiedzUsuń
  28. Boski jest! Gratuluję wytrwałości :) No i teraz mogą pójść w niepamięć wszelkie niepowodzenia i męczarnie- bo patrząc na niego aż się rozpływam :)
    Cudny!

    OdpowiedzUsuń
  29. Noooooooooooooo, poszalałaś. Serweta na podłodze to jest coś. Do tej pory kojarzyłam (i korzystam) z takimi cudami na srtole, szafce, komodzie czy serwantce, ale podłoga????? Szacun i to wielki.

    OdpowiedzUsuń
  30. Lorka a gdzie ten sklepik na etsy mozna znaleźć ?

    OdpowiedzUsuń
  31. Oliwko tutaj jest:
    http://www.etsy.com/shop/dziergalnia

    OdpowiedzUsuń
  32. No dywan pierwsza klasa. Dywan jest na mojej długiej liście rzeczy do wydziergania, więc Twoje praktyczne uwagi bardzo mi pomogą. A piękno Twojego dzieła spowoduje przesunięcia w tej kolejce:) Dzięki.
    Zapraszam na mój szydełkowy blog:
    http://koronkowarobota.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. w jakiej cenie mogłabym kupić taki sam tylko biały albo w kolorze beżowym lub ecru? bardzo proszę o info : sowa.magdalena@gmail.com z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  34. Witaj, Chciałbym taki dywanik kupić. Czy jest taka możliwość? Jaki byłby ew. koszt 1 sztuki? Czy odbiór w Warszawie? Czy wysyłka pocztą też jest możliwa? morsy333@poczta.onet.pl :-)

    OdpowiedzUsuń
  35. No zakochałam się

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam serdecznie, ile metrów sznurka potrzeba na taki dywanik?
    Pozdrawiam
    Anka

    OdpowiedzUsuń
  37. Czy i ja mogłabym prosić o schemacik tego cudnego dywaniku na maila ? Nie wiem czy dałbym radę go zrobić, ze sznurka jeszcze nie próbowalam, ale dla czegoś takiego warto zaryzykować: madziunia@o2.pl.
    Z góry dziękuję, Magda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak,
      schemat jest dostępny tutaj:
      http://atelier-rozmaitosci.blogspot.com/p/wzory-szydekowe.html

      Usuń
  38. Hey.
    Thanks for the comment on my blog.
    I love the pattern on the carpet, and so much fun to crochet :)

    Best regards Anita

    OdpowiedzUsuń
  39. Hej Lorka, ja jaki inni zupelnie zakochana w szarym dywanie! szukam meila do ciebie bo chcialam o duzo zapytac a nigdzie go nie moge znalezc na blogu, pomocy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witaj, wystarczy wejsc w moj profil i tam jest opcja :wiadomość email
      pozdrawiam

      Usuń
    2. widzialam to ale nie otwieralo mi sie nic..., za to juz dostrzeglam i zaraz pisze. dzieki, julita

      Usuń
  40. Jest śliczny. Aż szkoda po nim chodzić.

    OdpowiedzUsuń
  41. Zrobilam! jestem zachwycona! ( niestety moj pies tez go lubi i ciagle sie na nim wyklada...oh ) ja bym go najchetniej wziela w ramki i zawiesila na scianie :) ...dywan nie psa; ) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to samo mam z młodsza córką:) miejsce centralne do znoszenia wszystkich zabawek i urzędowania:)
      Ciesze się ,że wyszedł:)
      pozdrawiam!

      Usuń
  42. To jest dopiero dzieło sztuki;)

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam, czy jest szansa na schemat tego CUDEŃKA mecze sie i nic mi nie wychodzi podana strona wyzej nie isnieje .jesli by bylo to mozliwe z gory dziekuje i pozdr a.polkosnik16@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tutaj jest dostępny
      http://pl.dawanda.com/product/94649011-schemat-na-szydekowy-dywan-zoliwy-pan

      Usuń

Proszę w komentarzach nie dodawać linków, będą traktowane jako spam