1/30/2012

Hu hu ha, hu hu ha.. czas na beret

 O kurcze i zima mnie zaskoczyła!, orobiłam się w tym roku ciepłych chust, szalików, kominów wszelakich, a zapomniałam o nakryciu głowy.  Chodziłam  do tej pory w ażurowym bereciku, który robiłam w tamtym roku. Do czasu gdy mi na tych - kilkunastu stopniach   o mało mózg nie zamarzł:) no i mnie tak natchnęło wczoraj, że przecież mam  śliczną, cieplusią włóczkę Lima firmy drops i że trzeba sobie beret wydziergać. I mam! pieczare sobie sprawiłam i jestem całkiem zadowolona.. wydziergałam gwiazdkami , a nie słupkami, coby był bardziej ozdobny ten beret...





na berecik wyszło mi jakieś 2,5 motka, ale spokojnie  2 wystarczy.. mogłam  zrobić ciut mniejszy

19 komentarzy:

  1. Lorka,świetna "beretka" ,ślicznie wyglądasz :-)U mnie też antymrozowy "mózgoochraniacz" ,tyle,że dla Basi.Moja czapka w planach ....
    Pozdrawiam Cię serdecznie,oby do wiosny:-)))

    OdpowiedzUsuń
  2. ale cuuuudny beret!!! ja chodzę cały czas w czapeczce ażurowej (ale przemieszczam się głównie samochodem) i liczę, że te mrozy się szybko skończą ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. bardzo śliczny i twarzowy berecik

      Usuń
  4. No beretka przepięknista! W takim berecie to nawet ja bym wyszła między ludzi! Super wzór!
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny i ładnie w nim wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudna pieczarka i świetnie w niej wyglądasz:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki dziewczyny:) a wzór śliczny, zakochałam się w nim.
    Po ang."star stitch" na youtube jest filmik jak się go robi( gdyby któraś z was chciała spróbować).. bardzo prosty a efektowny.

    OdpowiedzUsuń
  8. cudowny! ja dzisiaj oddałam swoją wełnę, jestem przekonana, że poza prostym kółkiem nie uda mi sie zrobić nic:(((

    OdpowiedzUsuń
  9. Loreczko.... a mogłabyć na dzierganiu pokazać ten "star stitch"? tak łopatologicznie? ja juz od 2 dni robie na szydelku.. (nigdy wczesniej) i kwiatki całkiem mi wychodza ale chyba ciut nie zgodnie ze schematami z sieci..

    OdpowiedzUsuń
  10. Pokaże pokaże.. tylko mam teraz troche innej roboty i maly zastój w dziergalni..ale pokaze, postaram sie jak najszybciej
    http://www.youtube.com/watch?v=inUleg__vaU
    tutaj babeczka pokazuje jak się to robi:)

    OdpowiedzUsuń
  11. witam,jak wiele poprzednich Pan ja takze pochwale PAni beret.odszukalam sonie juz filmik,ale prosila bym PAnia o podpowiedz jak robic ten berecik,jak dodawac oczka?czy moge liczyc na PAni pomoc?pozdrawiam serdecznie KAtarzyna

    OdpowiedzUsuń
  12. WItam, oczka dodaje jak w stadardowym robieniu okręgów. Jak Pani pewnie zauważyła na filmie, aby dokończyć gwiazdke trzeba wykonać rząd półsłupków nawijanych( po 2 w środek gwiazdki) aby podwoić w 2 rzędzie liczbe gwiazdek dodaje po 2 połsłupki z każdej strony gwiazdki i oczywiście 2 psł naw w środek : widać to wyraźnie na tym zdjęciu:
    http://4.bp.blogspot.com/-jVoZhaPEuWQ/TyaNRmlyyUI/AAAAAAAAD98/C9A0UK382MU/s1600/beret1.jpg
    w kolejnych rzędach dodaje po jednym psł naw po obu stronach gwiazdki , a potem zmniejszam odpowiednio ilośc psł aby ściągnąc beret do odpowiedniej objętości

    OdpowiedzUsuń
  13. I love this beret can you translate to English the pattern? pleeeeeeeeease! i understand almost everything except the term "półsłupków" ¿what do you mean with that? I can not figure out what is what you say, of the link you post with video I found how you do the stitch but i can not know in the next round how much increase and with wich stitch ¿half doble crochet? or ¿single crochet? and ¿how much´s stitches in the hole of the star? spanish

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pósłupek = half double crochet:)
      You can buy pattern here: https://www.etsy.com/listing/103087769/crochet-pattern-pdf-star-stitch-crochet?ref=shop_home_active
      with photos step by step

      Usuń
    2. Don´t understand the term "półsłupków" is the same to pósłupek?? I don´t have a international credit card to buy it in etsy

      Usuń
    3. yes it is the same :)

      Usuń
    4. thaaaaaaaaaaankssssssss!!! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥

      Usuń

Proszę w komentarzach nie dodawać linków, będą traktowane jako spam