9/23/2011

Mała rzecz a cieszy

Próbujemy pomalutku doprowadzić nasz mały skrawek ziemi do stanu używalności. Kopiemy, wyciągamy dziwne rzeczy , cegły, zbrojenia, śmieci....( kto się budował, ten wie o czym pisze)
Kiedyś będzie ogród i trawnik będzie.. na razie wiosną była łąka maków, potem rumianków, potem zostały same chwasty.. z perzem na czele( tfuj)..
Ale działamy! Tam gdzie oczyszczone posadziliśmy gorczycę na poplon.. gdzieniegdzie jakieś roślinki, sadzonki.. a ja debiutuje z warzywkami:)
Oczywiście znaleźli się i sceptycy..ale mam to w nosie.. nic bardziej nie cieszy jak ekscytacja dziecka, gdy może zerwać własną fasolkę.. a jak smakuje swoja sałata.. mniam....
dzisiaj zrobiłyśmy sobie małą ucztę!
"ogródek" nam dostarczył: botwinkę, sałatę, rzeżuchę, mini rzodkiewki , melisę, miętę  i fasolkę szparagową:) na późną jesień już się zieleni roszponka , koperek i szczypiorek.. kto powiedział ,że nowalijki mogą być tylko wiosną:)




4 komentarze:

  1. Lorka,gratuluję plonów! :-))) I trzymam kciuki za dalsze "prace polowe" :-))) Przerobiłam to,wiem,czym to "pachnie",więc naprawdę życzę powodzenia.Będzie dobrze :-)))
    A tymczasem pozdrawiam Cię bardzo serdecznie
    Maja

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, świeżutkie młode warzywa -jesienią.... Niesamowite ;o))
    Ja już widze oczami wyobraźni Twoj ogród ;o))

    OdpowiedzUsuń
  3. Maju pozdrawiam kochana:)

    Madzik, ja w sumie mało wiem o ogrodnictwie, ale się uczę..a pomysł aby zasadzić w lipcu sierpniu warzywka,żeby były na jesień, podsuneła mi moja mama( która co nieco wie). Potem sobei pogooglowałam i dowiedziałam sie,że niektóe warzywka mają szybki okres wegetacji (7 tygodni np)i spokojnie mozna je siac do konca lata..a np jak sobie siejesz fasolke co 2 tygodnie , to przez cale lato i jesien mozesz miec mlodziutkie warzywka:) a co ciekawsze, taka roszponkę.. to mozna i w październiku wysiać.. będzie sobie rosła i nawet snieg jej nic nie zrobi.. wtedy jest sałatka i w zimie/przedwiośniu..dużo ciekawych rzeczy się człowiek dowiaduje:)

    OdpowiedzUsuń

Proszę w komentarzach nie dodawać linków, będą traktowane jako spam